......kenangan kanak-kanak dulu......

entah nape tetibe putra teringat mase kecik dulu, bg putra kan, masa kecik dulu mmg bez byk pnglman putra, n byk juga la parut kat badan ni, hehehe (ta lelaki la lau ta de parut..huhu),,law na ikutkan, masa putra kecik2 dulu putra paling suka buat main, main, dan main, ea la masa tu bukan tawu ape2 lagi, , erm, sebut pasal main, putra na citakan pnglman putra bermain kat pokok mambu di umah tok. putra selalu main guli atau gasing kat bwah pokok ni, putra main dgn sepupu putra selalunya, putra main dgn izul, faiz, adik-adik putra, waktu tue, sape kumpul paling byk guli dikira hebat lah..huhu.. jujur la putra cakap, putra sukan ngelat law main guli nieyh, hahaha, sepupu-sepupu n adik2 putra ta tawu, sebab tu lah putra asyik mng, hahaha (gelak jahat). umah tok putra dekat ngan laut, kalau da abeh main guli ktorg secara kesengajaannya akan pergi mandi kat laut, ta kira lah tgh hari ke ptg ke, tp kalu pergi mlm alamtnya penyapu lidi la putra dapat ikhlas dari mak putra..hehe..kekadang tu, kalau ta mndi laut, putra akan main gasing, lau bab gasing ni putra ta expert sangat. sbb tu asyik kalah, n then asyik kena bli gasing baru, huhu.. agak-agak da bosan main gasing, aktiviti memanjat pokok pun bermula lah, putra suka panjat tinggi, tapi ta suka tgk bawah sebab putra gayat, haha, kantoi,, ade stu hari nieyh, putra salah step panjat pokok, dengan rasminya putra terus jatuh menyembah tanah, haha, padan muka kau putra, waktu tu sakit gila, putra ta cita kat mak pun, giler ke, lau cita bertambah sakit la,,,hihi..na tawu cmna suasana tmpat bermain putra,,,ha usha la pic kat bwah ni ha,,,




ni lah pokok n tempat putra selalu menang main guli(walhal ngelat je byk,,hehe..) tapi kat sini jugalah putra kalah gasing,,kalau na tau putra jatuh tggi mna, korg usha kat pokok tu ada wayar kn, ha tggi tu la putra jatuh, sakit siot..


tapi sekrg da besau da putra, na main pnjat2 kang org kata buang tebiat lak kn, huhu. tp mmg rndu sesangat larh waktu tue, walaupun putra antara org yg paling ta suka pergi umah tok, bukan sebab ta suka tok, tapi sebab kat umah tok ta byk kawan, hahaha,, sengal btol putra nieyh,..apepun, segala kenangan di pokok mambu tue akan senantiasa terpahat dlm ingatan putra,,, :)

No comments:

Post a Comment